SOMMER OG SAMSØ

I sidste uge var vi nogle dage på Samsø. Der er jo bare så skønt om sommeren!
Vi ankom mandag sidst på eftermiddagen, og var så ude at spise alle mand på pop-up restauranten Lille N i Tranebjerg. Det var rigtig god mad! Jeg fik mig en omgang landkylling med små kartofler og grønt til, og det smagte super godt.Til dessert fik vi alle jordbærkage med jordbærsorbet. Den perfekte dessert! Den var virkelig, virkelig lækker.Sonja var ved at være lidt træt, så vi skiftedes til at gå lidt rundt med hende, for at holde hendes sommerhumør oppe. Heldigvis var der masser af træer og blade at kigge på – det elsker hun.Dagen efter gik vi en tur i Tranebjerg – øens største by, men også den mindst charmerende. Rasmus havde Sonja i viklen – det har vi fundet ud af fungerer meget godt, hvis jeg binder den på forhånd på ham (i en front cross carry til de interesserede ;P). Jeg tror ikke de er vant til at se mænd med vikler på øen, haha!Spottet på vejen:

Vi har også hygget en masse i Rasmus’ forældres have, i skyggen under æbletræerne.

Og så har Sonja dyppet tæerne i havet for første gang. Det var hun ikke sådan videre imponeret over, men heller ikke utilfreds, haha.Samsøs absolut bedste is fås hos Casa Tua på nordøen. Super cremet og lækker italiensk is, og så er de ret gavmilde med kuglestørrelserne. Mega like!Efter isen kørte vi til Mårup Havn – som er super fin og charmerende om sommeren.
Her spiste vi på den nyåbnede restaurant Mårup Havn. Rasmus’ mor og lillebror var også med. Gæt selv om pil-selv rejer er en praktisk ret at spise, med en småtræt baby som sidekick? Der stod ikke pil-selv på menukortet, så jeg var så naiv at tænke, at de sgu nok havde pillet dem for mig… Mårup Havn:Vi nåede ud at bade endnu engang, og vi var så heldige at Sonjas farmor gerne ville se efter Sonja imens Rasmus og jeg nød at plaske rundt i havet sammen. Det var virkelig vidunderligt!
Min badedragt er panikindkøbt i Føtteren i Kalundborg, da jeg indså at jeg var kommet af sted UDEN badetøj (…ved skisme heller ikke om jeg kan passe det, jeg har mere) og udsigten til ikke at kunne komme i vandet, hvis nu chancen bød sig, bare fordi jeg havde glemt badetøj – ak og ve, det ville ikke være godt. Og jeg har egentlig gerne ville have en badedragt længe, så sådan blev det.De allerbedste jordbær fås naturligvis på Samsø! Der er nogen, der siger at det er en dårlig idé at spise jordbær når man ammer, men det har jeg altså ikke oplevet. Heldigvis!! Vi købte nogen med hjem fra en vejbod, på vej hjem fra strandturenRasmus lavede Aperol Spritz som vi drak, når Sonja var puttet. Så lækkert!Og pludselig var det så blevet tid til at tage færgen hjemad igen. En vaaarm færgetur, men Sonja tog det heldigvis i stiv arm <3

Tak for denne gang, Samsø!