SMUTTUR TIL SAMSØ!

2. pinsedag – altså i går – tog vi lige en smuttur til Samsø for at aflevere bilen tilbage (snøft! ;)). Vi tog afsted fra morgenen af og var først hjemme sidst på aftenen. Vi nåede en masse dejlige ting på øen mens vi var der, og der var det skønneste sommervejr.
Vi besøgte en grøntsagsbod, dem er der massevis af på Samsø og det er lige nu, at man kan købe alverdens lækkerier; gulerødder, jordbær, asparges, nye kartofler m.m.
DANSKE jordbær!!

Vi kom også til at shoppe lidt amok 😉 Det var svært at lade være!

Bagefter kørte vi en tur til Ballen og spiste is i det gode vejr 🙂

Og gik en lille tur på havnen.

Og kiggede lidt på Samsøs sidste trawler.

Bagefter spiste vi frokost og fladede lidt ud…

Efter frokost tog vi ud at sejle sammen med min kærestes far. Det er så fantastisk at være ude at sejle i Stavns Fjord i godt vejr. Det har vi også været her (2008) og her (sidste år).

Den lille kirke, man kan skimte her, hedder Langøre kirke. Den vil jeg gerne giftes i, når jeg engang skal giftes…(selvom jeg nok egentlig er mest til rådhusbryllupper, men Samsø Rådhus er nu så kedeligt (det er et gammelt plejehjem!…)

Havnen i Langøre.

Langøre:

Et kort lille filmklip fra noget af sejlturen:

Vi sejlede ud til Kyholm, og gik i land på stranden. Kyholm er en ubeboet ø i Kattegat lige uden for Stavns Fjord. Der ligger flere små øer i Stavns Fjord, alle ubeboede. Nogle steder går der får eller køer, og nogle steder må man kun besøge én dag om året. Kyholm må man besøge hele året. Øen har en del historie tilknyttet læs evt. mere her.

Der er selvfølgelig et rigt fugleliv på de små øer, og jeg fandt også en kæmpestor og flot fjer, som jeg tog med mig hjem. Gad vide hvor den stammer fra – altså fra hvilken fugl…

Bagefter sejlede vi tilbage i fuld fart. Og sådan ser havnen ud, hvor båden ligger. Så fint!

Til eftermiddagskaffe derhjemme spiste vi de danske jordbær. Mmm!

Senere grillede vi. Det var så lækkert! Vi grillede laks og pølser og fik asparges og nye Samsø kartofler til. Kartoflerne skal bare nydes med smør henover, mmmm!!

Hahaha!! Hvor ser jeg drankeragtig ud! 😉 Men det var lækkert med en kold øl til grillmaden.

Min kærestes mor laver fabelagtige desserter. Her er det en isdessert med bund af havregryn, smør og sukker, så er der 3 forskellige slags is indeni + hindbær, og ovenpå er der marengs og lakridsmandler. Det var GODT!!!

Mmmmm!!

Efter maden var det afsted igen med færgen. Vi var først hjemme lidt i 23 om aftenen, og jeg var sååååå træt!! Skulle heldigvis først møde kl. 9 i dag, så det var til at klare 🙂 Det har bare været den SKØNNESTE pinse nogensinde!! 🙂 Hvad jeg ellers har brugt pinsen på skal jeg nok fortælle. Nu er det tilbage til hverdagen igen – men det er også okay! 🙂 Jeg har nemlig et super dejligt arbejde, med de skønneste børn, som man helt kan komme til at savne og søde og sjove kolleger. Det varme vejr er væk, men solen skinner heldigvis stadig. Så er det okay! Jeg gider bare ikke regn. Men jeg synes det er okay med lidt køligt vejr igen, for så sætter man større pris på når varmen igen kommer. Og jeg ville ikke kunne holde ud hvis det bare skulle blive ved at være vaaaarmt i flere måneder endnu, uden lidt køligere afbræk! 😉