Tøseweekend i København

Fredag kl. 13 tog min mor og jeg toget over til København, for at besøge min søster. Det var en lang togtur på fire timer, men når man har en at snakke med er det jo meget hyggeligt. Efter Hening havde vi stort set toget for os selv. Bortset fra nogle knoldhoveder i den anden tog vogn, som sad og kiggede ind til mig og pegede og grinede.. Jeg endte med at sætte mig et andet sted, de kan da tro om hvis de skal sidde der og grine af mig!
Vi ankom til København omkring halv seks, og efter at have slæbt os selv plus bagage op på femte sal og slappet lidt af, gik vi ud for at få noget at spise.
Vi endte på Café Pixie på Bopa Plads, Østerbro.

Måske de to vigtigste ting i verden?

Jeg fik lækker burger

Da vi kom hjem hyggede vi os med “Sex and the City – The Movie” på dvd’en.

Dagen efter stod vi op og spiste morgenmad, mens vi overvejede hvad vi skulle gøre. Vi frygtede jo, at det ville regne helt vildt. Mens vi spiste morgenmad kom der en byge, og da den stilnede af bevægede vi os udenfor. Planen var at tage til Nørreport st. og så tage den derfra. Heldigvis var været blevet så godt, at vi godt kunne begive os ud på en lille strøgtur. Det blev til et par gode sager til mig 😀
Vi spiste frokost på caféen på Post og Tele museet. Vi nåede heldigvis at få brunch, og den var super lækker den brunch!
Og så var udsigten super, ud over tagene i København, Rundetårn osv.

Rundetårn i baggrunden

Efter frokosten tog vi metroen ud på Amager, hvor vi skulle til loppemarked i Den Blå Hal. Det var kæmpe stort, og en blanding af ragelse og gamle, fine ting. Vi fik allesammen købt noget derude, til virkelig gode priser.
Efter loppemarkedet besluttede vi os for at tage ind til strøget igen. Her nåede vi lige at kigge i et par butikker, hvorefter vi tog på Baresso og fik noget varmt at drikke, inden vi tog hjem igen til lejligheden

Tilbage i lejligheden slappede vi af, og gik ud på altanen for at kigge på krydstogtskibe.

Dagen efter skulle vi med toget 13.00. Men inden da, kunne vi lige nå at få noget at spise. Det blev til brunch, på samme café som vi havde spist aftensmad på om fredagen. Det var rigtig, rigtig godt!

Efter maden tog mor og jeg så toget tilbage til Holstebro. Jeg tager tilbage til Århus i morgen aften, Rasmus er også først hjemme dér.
Det var en SUPER hyggelig weekend!! 😀 Helt fantastisk!!

Til sidst vil jeg da lige vise billeder af de nye erhvervelser, man gjorde sig der i storbyen.
Adidas sko til halv pris, med fine grønne satin snørebånd