STAYCATION MED SPA! (SIDSTE WEEKENDS BEGIVENHEDER)

Sidste weekend var en skønherlig én af slagsen! Den stod nemlig på hotelovernatning med spaadgang fra lørdag til søndag. Det var min julegave til Rasmus (og…okay så, nok også lidt en gave til mig selv ;)). Rasmus er verdens mest umulige menneske at købe gaver til, så det endte altså med at blive en fælles oplevelse. Det var han heldigvis tilfreds med! 😉
Jeg havde bestilt et værelse, hvori der indgik fri adgang til Ni’mats VandTempel (spaafdeling). Jeg havde – efter mailkorrospondance med hotellet – fået det klare indtryk, at fri adgang altså betød fri adgang, og at man ikke behøvede booke tid, hvis man blot skulle i VandTemplet og altså ikke skulle have nogle behandlinger eller massage. Men men men, hotellet havde desværre ikke tydeliggjort det nok overfor os, at booking er en forudsætning for at kunne være sikker på at få adgang til spaen. Heldigvis havde de plads kort efter, vi var tjekket ind – men det var også dét. Der var ikke mulighed for at komme igen på andre tidspunkter eller morgenen efter f.eks. Desværre. Det var ret ærgerligt – og samtidig heldigt at der overhovedet VAR en tid. Tænk hvis der ikke havde været nogen? (Men så skulle de også nok høre for det! ;)).
Så vi skiftede hurtigt til badetøj og blommefarvede morgenkåber, og tog elevatoren ned til Ni’mat spa.
(obs, billedet herunder er lånt fra Ni’mats egen hjemmeside!) Sådan så der ud i spaområdet. Vi var både i sauna, dampbad og jacuzzi og sad og chillede lidt i deres loungeområde ovenpå med en kop ingefærte. Tror vi brugte et par timer her, og det var rigtig skønt. Både ved jacuzzien, saunaen og dampbadet hang der dog skilte, hvor der stod “frarådes gravide” – men det tog jeg altså ikke så tungt, jeg tænker det er noget de skriver, for at dække sig ind 🙂 Nu er jeg sund og rask og fornuftig, og sad jo selvfølgelig ikke i saunaen i flere timer. Korte intervaller – det klarer kroppen nok, især når man har “sådan et flot blodtryk” – som både min læge og jordemoder siger jeg har (haha) 😛
Efter spaen var det så småt ved at være aftensmadstid. Vi gik til Neighbourhood på Frederiksborggade i nærheden, og bestilte trøffelpopcorn, pizza og cocktails (mocktail til mig, en grape sour, som smagte helt forrygende godt!). Jeg elsker Neighbourhood og deres pizzaer, som har så tynd og sprød en bund, nærmest som filodej, bare bedre. Jeg fik en pizza med bagte æbler, karamelliserede løg og bacon. Den var SÅ god!
Resten af aftenen blev faktisk bare tilbragt på hotellet med hygge og afslapning. Dejligt!
Om morgenen stod vi op til lækker og overdådig morgenmadsbuffet, hvor jeg selvfølgelig slet ikke kunne begrænse mig… Man kunne bage SIN EGEN VAFFEL – og jeg er jo simpelthen så pjattet med vafler, så dét skulle jeg selvfølgelig have. At der så tilmed var hjemmelavet og dejligt syrlig solbærsyltetøj at toppe den med, så var min lykke altså gjort.
Kl. 11 tjekkede vi ud af hotellet, og begav os indad mod Strøget (som dog var en sørgelig omgang sådan en råkold januarsøndag) og pludselig fik Rasmus den idé, at vi da kunne gå mod Christiansborg Slot og op i Tårnet. To gange forud har vi prøvet at komme op i tårnet, men har måtte give op enten pga. massiv kø eller en elevator, der var i stykker. Men tredje gang var altså lykkens gang. Der var ingen kø, og vi kom op i tårnet med det samme. Hamrende koldt var det, men smuk udsigt over byen, som ser så lille ud fra toppen.

Det er gratis at besøge Tårnet, så det kan man jo gøre, hvis man er turist – eller har lyst til at være turist i egen by 🙂

Efter besøget i Tårnet gik vi mod Cinemateket, hvor der var et gratis foredrag/interview med Henrik Koefoed omkring dubbing af tegnefilm. Det var virkelig interessant og underholdende.
Bagefter så vi Løvernes Konge i en af biografsalene, og jeg studsede lidt over mængden af MEGET små børn. Er det bare mig, der tænker at det er en lidt voldsom film at se, når man er måske 3 år gammel? Måske også fordi jeg selv var ved at gå fuldstændig i opløsning over den. Noget med graviditetshormoner, ahem…
Dejlig weekend fyldt med kvalitetstid med min søde mand 🙂 Det er med at få udnyttet tiden til tosomhed, bare os to, inden der lige pludselig er en lille baby, som – naturligt nok – kommer til at stjæle al vores tid. Det er så mærkeligt at tænke på, at hun kommer lige om lidt. Det er ret svært at forholde sig til, men vi glæder os <3