VERDENS BEDSTE BACON, TURISTKAOS OG PÅ CYKEL OVER GOLDEN GATE BRIDGE (DAG 3 I USA – SAN FRANCISCO 31. JAN. 2017)

Endnu en morgen, endnu et klamt
morgenmadsprodukt, der skulle afprøves, med smag af s’mores – grillet skumfidus
med chokolade og kiks! Faktisk smagte det ikke så ringe, men helt utroligt sødt
var det. Sukker med sukker på! Det lagde lige en lille bund, inden vi drog ud i
byen sammen med Line for at spise morgenmad.
Lines mand havde nemlig fortalt om et sted, hvor man kunne få en helt særlig bacon. Og så var Rasmus’ nysgerrighed jo vækket! Så vi satte kursen mod Sweet Maple, og heldigvis var der plads til os – det er nemlig et ret populært sted.
Hurra – fællesbillede!

Jeg bestilte eggs benedict med den særlige ”Millionaire’s Bacon” og ristede søde kartofler til. Det smagte helt genialt! Og baconen smagte både sødt og krydret – det var rigtig lækkert! Det lagde en god bund til resten af dagen, og faktisk holdt det mig mæt i 7 timer (!). Så det er jo ret godt gået.
Rasmus bestilte pandekager og “Millionaire’s Bacon” ved siden af.
En god bund var også vigtig i forhold til dagens program. Vi havde nemlig lånt cykler af vores søde værter, og planen var at vi skulle vidt omkring.
Bakkerne er ikke til at spøge med!

Første stop var Lombard Street – den der enormt snoede og stejle gade. Vi måtte stå af og trække en del, for bakkerne i San Francisco er ikke at spøge med. Man forstår slet ikke hvor SINDSSYGT stejle de kan være, før man selv befinder sig midt i at bestige dem. Hold nu op, mand! De er i øvrigt også for stejle til at man tør cykle ned af dem. Så vi fik gået en del… 😀
Fremme ved Lombard Street var vi ikke de eneste turister, der var der – og vi rejser endda uden for højsæsonen. Shit et cirkus det må være til tider! Det var primært asiatiske turister – kinesere, tror jeg, der havde travlt med at tage de helt perfekte billeder med deres selfiesticks, gå op af folks private trapper til husene (selvom der er skiltet med, at det er ulovligt) og køre ned af bil ad gaden. Lombard Street er bestemt ikke den letteste gade at køre i bil på, så de biler, der rent faktisk kom (og der var mange) – ja, det var alt sammen turister, der lige ”skulle prøve det” :D.
Vi nøjedes med at gå ned ad gaden og så op igen, og så hoppede vi på cyklerne og fortsatte vores tur.
Turistkaos ved Lombard Street

Imponerende udsigt!

Det føltes som en forårsdag – og der var blomster på træerne

Fint hus på Lombard Street. Men tænk at bo der! Alle de turister evigt og altid

Hurra for selfiesticks!

Udsigt mod Alcatraz

Næste stop var Pier 39, som også er et rigtigt ”turisthelvede”, dog var det ikke så slemt den dag (igen, nok fordi vi er i februar). Der var i hvert fald masser af plads til at gå rundt og kigge i de (meget turistede) butikker. Her var der bl.a. en butik, der kun solgte ting til venstrehåndede. F.eks. kopper, hvor der er lavet et hul i den ene side, så hvis man drikker den som højrehåndet, så spilder man på sig selv. Snedigt.
Pier 39

Taffy i lange baner

Alcatraz

Men det vi egentlig var kommet for, var selvfølgelig søløverne! Jeg elsker nemlig søløver, og det var ret vildt at se sådan en stor flok bare ligge og dase. Der var dog også lidt ”action” – en stor han, der lige skulle demonstrere at han ejede det hele, og som konstant skubbede alle der kom i nærheden af ham i vandet.

Ham her havde travlt med at skæmme alle de andre væk..

Søløveskelet

Vores cykeltur gik videre – gennem Fisherman’s Wharf og til det, der egentlig var målet helt fra start – Golden Gate Bridge!

Der har vi jo broen, hurra!

En hundelufter på stranden

Ja, det er utroligt at man kan være så begejstret over en BRO, men den er virkelig flot. Den røde farve står så godt til det meget smukke landskab.

Det er så dejligt når folk tilbyder at tage et billede

Vi cyklede over broen og tilbage igen, og det var fantastisk – solen skinnede, og man kunne mærke vinden i håret. Når man cykler på broen deler man pladsen med fodgængerne, så det er lidt udfordrende. Jeg måtte også lave en hård opbremsning, da en turist vadede ud foran mig, og jeg fik et ordentlig smæk af pedalen lige ind på skinnebenet. Det med at bremse skulle jeg også lige vænne mig til, for der var ingen fodbremser. Men det gik nu fint.

På den anden side af broen – med udsigt ind til byen

Da vi havde cyklet tilbage over broen var vi ved at være godt sultne, så vi besluttede os for at cykle i retningen mod lejligheden, og finde noget mad på vejen. Jeg drømte om at prøve at smage en ”lobster roll” fordi jeg bare syntes det lød herrelækkert, og med hjælp fra Google fandt vi frem til et sted, der lå på vejen.
Som en sandwich/hotdog med hummer – det var lækkert!

Vi fik utrolig god service (det gør man generelt herovre, til gengæld skal man så også smide 18-20% i drikkepenge) og maden smagte utrolig godt.
Vores cykeltur sluttede af i ”Japan Town”, som ikke er lige så flot og imponerende som Chinatown, men som dog huser et stort indkøbscenter med bl.a. en Daiso (vores yndlings japanerdimsebutik – her fik vi også brugt lidt penge) og en masse andre butikker med manga, animé og meget mere.
Totoro!!

Daiso – det var ligesom at være i Japan. Samme ting, samme j-pop fra højttalerne

Fedt skilt!
Studio Ghibli

Japan Town

I mellemtiden var det blevet mørkt og vi havde ikke lys på cyklerne – så vi måtte træk hjem, men heldigvis var vi ikke langt væk.

Aftenen blev brugt på sofa og TV, da vi var lidt flade ovenpå en skøn og aktiv dag J
Forresten har min veninde Line skrevet et fint blogindlæg om vores besøg, og jeg blev helt rørt over det! Tænk at jeg er så heldig, at have så søde veninder i mit liv J <3

9 Comments

• Min Servicehund

Øj hvor ser det fedt ud, den vej er da letter skræmmende skulle man køre på den.
    sådan en lobster rolle ser godt ud.. det gjorde morgenmaden nu også (altså bacon og pandekager)
    var det en hunde strand?

• Bex

Ja, den så ret vild ud den vej! Vi kørte i bakkerne i bil den sidste dag på rejserne – det VAR godt nok ret vildt – det er svært at se noget og få et overblik, når man holder på toppen, og på vej ned føles det bare for sindssygt!! (men det er også lidt sjovt 🙂 )
      Lobster roll og morgenmaden var så godt – noget af det bedste mad, jeg nogen sinde har fået.
      Om det var en decideret hundestrand ved jeg ikke – det tror jeg nu ikke, de er bare meget glade for hunde i San Francisco – man ser hunde mange steder på gader, strande og i parker 🙂 Også i L.A. er de meget glade for hunde, og man ser mange hundesaloner og butikker udelukkende med ting til hunde 🙂

• Bex

Det er en skøn by, og SAS har billige og direkte afgange fra København. Jeg vil gerne dertil igen.
      Jeg har ikke set det i Danmark – kun i en foodtruck på et madmarked og der var den udsolgt! Så det skulle bestemt prøves derovre 🙂